Call Center: 0724.295.768
Acasa » Stiri imobiliare » Cel mai mare pod combinat din Europa anilor ’50. Cum a fost construit?
pod

Cel mai mare pod combinat din Europa anilor ’50. Cum a fost construit?

In urma cu 61 de ani, pe data de 20 iunie 1954, era deschis circulatiei podul cu tablier metalic de peste Dunare, care leaga orasele Giurgiu si Ruse, denumit “Podul Prieteniei” fiind, la vremea aceea, cel mai mare pod combinat – rutier si feroviar – din Europa. In doi ani si jumatate a fost gata, cu interesul si sprijinul URSS.

La inceputul anilor ’50, regimurile noi de democratie popular au ridicat problema realizarii unei legaturi in mod direct, prin construirea unui pod peste Dunare, intre Romania si Bulgaria. Cele doua state nu dispuneau de resursele financiare necesare realizarii proiectului iar, in felul acesta, liderii comunisti din anii ’50 au discutat la Moscova despre realizarea acestui proiect si au obtinut sprijinul lui Stalin. La proiectarea podului a decis si URSS sa participle, punand la dispozitie utilajele care lipseau Romaniei si Bulgariei pentru a finanta integral constructia.

Podul Prieteniei are o lungime de 2,8 kilometri si este unul dintre cele doua poduri de peste Dunare, alaturi de Calafat-Vidin in sectorul de granite dintre Romania si Bulgaria, restul traficului fiind preluat de feriboturi.

Acum, persoanele care traverseaza podul peste Dunare trebuie sa achite o taxa, aceasta fiind redusa in toamna anului 2013.